Seo Karlstad

VĂ„ra partners

Kostnadsfri SEO konsultation

Har du hört hur alla talar om att du behöver SEO för att lyckas med din digitala strategi? Alla företag som jobbar digitalt behöver SEO! Oavsett storlek, var de befinner sig i livscykeln, lokala eller globala


SEO Àr en process och inte ett mÄl. Det Àr ett omrÄde med snabba förÀndringar och stor dynamik. SEO Àr aldrig slutförd. Man slutar aldrig att optimera.

Webbempire vet att nyckeln till ökad trafik ligger i sökmotoroptimering, och vi har lÄng erfarenhet av detta. Vi samarbetar med klienter i Göteborg och resten av landet. VÄr historik med framgÄngsrikt arbete inom en rad branscher gör att vi kan garantera vÄrt resultat. LÄt oss hjÀlpa dig och ditt företag med en effektiv SEO och digital marknadsföringsstrategi!

 

Prova vÄran skrÀddarsydda SEO smart formulÀr och fÄ en kostnadsfri rÄdgivning och analys av sveriges mest begÄvade seo experter

  • 50% 50%

Vad ar ditt Vad Àr ditt primÀra mÄl?

E-handelswebbplatser eller online serviceinriktade företag.

E-handelswebbplatser eller online serviceinriktade foretag.

För företag som anvÀnder webbplater för leadgenerering.

For foretag som anvander webbplater for leadgenerering.

För webbplaster som skapats for att stödja varumÀrken eller för att sprida information om sitt företag.

For webbplaster som skapats for att stodja varumarket eller for att beratta mer om foretaget.

Direkt SEO-offert

FÄ en omedelbar offert pÄ din nÀsta webbplatsoptimering. VÀlj bara de funktioner du behöver sÄ ger vi en omedelbar uppskattning.

Komma igÄng

0$

Tack, vi kontaktar dig snart

Ditt företag

Vi skapar ett projektteam baserat pÄ projektets komplexitet.

Litet företag

En enkel mallbaserad webbplats med minimikrav.

SMB-NivÄ

Mellankomplexprojekt för smÄ till medelstora företag.

FöretagsnivÄ

Avancerad webbplats med anpassade marknadsföringskrav.

Du mÄste vÀlja ett objekt för att fortsÀtta

NĂ€sta steg

SEO




Du mÄste vÀlja ett objekt för att fortsÀtta

NĂ€sta steg

SEO-innehÄll



Du mÄste vÀlja ett objekt för att fortsÀtta

NĂ€sta steg

Vad Àr ditt primÀra mÄl?

Öka onlineförsĂ€ljningen

E-handelswebbplatser eller online-serviceinriktade företag.

FÄ fler / bÀttre leads

För företag som anvÀnder webbplatser för leadgenerering.

KonsumentigenkÀnning

För webbplatser som skapats för att stödja varumÀrket eller för att berÀtta mer om företaget.

Du mÄste vÀlja ett objekt för att fortsÀtta

NĂ€sta steg

PÄgÄende optimeringar

NÀr de första optimeringarna Àr fÀrdiga analyserar vi resultaten och justerar för lÄngsiktiga resultat.

Du mÄste vÀlja ett objekt för att fortsÀtta

NĂ€sta steg

Slutlig kostnad

Det slutliga berÀknade priset Àr:

/month


Summary

Beskrivning Information Kvantitet Price
Discount :
Total :/month

Gör bestÀllningen

Hur det funkar

VĂ„ra 3 enkla steg

1

Seo konsultation

VÄr unika SEO-strategi hjÀlper dig slÄ dina omsÀttningsmÄl. VÄrt arbete sker i vÀl genomtÀnkta steg med en omfattande process och detaljerat arbete. Först ser vi till att analysera din hemsida för att se vad som bör optimeras och sedan dina konkurrenter för att se hur din konkurrens ser ut

2

VÀlj sökord

VÄrt huvudmÄl Àr givetvis att ditt företags hemsida ska hamna pÄ plats nummer ett i Googles sökresultat, men pÄ vÀgen dit analyserar vi noga hur vÄr SEO-strategi fungerar för just ditt företag. Med rÀtt nyckelord och konkurrenskraftiga kampanjer tar vi ditt företag nÀrmare ökad omsÀttning.

Vi analyserar resultatet av vÄr datadrivna strategi och tillhandahÄller detaljerade rapporter. Med en överlÀgsen kommunikation och transparent rapportering kan Àven du följa resultaten.

3

Aktivitetsrapport

Vi tillhandahÄller en detaljerad rapport om din webbplats SEO-utvÀrdering av prestanda, samt information om din trafik, de mest hÀnvisande nyckelorden och en fullstÀndig förklaring av din sökmotoraktivitet.

Vill du hamna högst
upp i Googles sökresultat?

  • Som Sveriges ledande SEO-byrĂ„ vĂ„gar vi pĂ„stĂ„ att du kommer att hamna pĂ„ plats en Garanterat bĂ€sta resultat “för alla seo kampanjer som vi hanterar. vi Ă„terbetalar 100% av kampanjhanteringsavgiften om du hittar en person eller byrĂ„ som ger bĂ€ttre resultat Ă€n de kampanjer vi implementerar och hanterar.
  • Om du vill synas i Googles sökresultat kan du betala för en reklamplats. Det Ă€r en snabb lösning dĂ€r ditt företag direkt kan synas inför alla potentiella kunder. Men det krĂ€ver en hög och regelbunden monetĂ€r investering.
  • I Googles sökresultat. Med rĂ€tt nyckelord, teknisk SEO, OnPage-optimering och OffPage-optimering kommer dina potentiella kunder snabbt och enkelt kunna hitta dig nĂ€r de söker pĂ„ Google. VĂ„rt mĂ„l Ă€r att öka din kundkonvertering och dĂ€rmed omsĂ€ttning. Vi sysslar inte bara med SEO i Göteborg, utan oavsett var ditt företag befinner sig kan du kontakta oss för rĂ„dgivning.

Vi lovar kostnadseffektiv
LOKAL SÖKMOTOROPTIMERING| SEO Karlstad

VÄrt arbete sker i vÀl genomtÀnkta steg med en omfattande process och detaljerat arbete. Först ser vi till att analysera din hemsida för att se vad som bör optimeras och sedan dina konkurrenter för att se hur din konkurrens ser ut. Vi SEO-optimerar din hemsida och fyller den med nödvÀndigt innehÄll. VÀlskrivna texter, noggrant utvalda nyckelord och lÀnkbygge Àr grundstenar i vÄrt arbete med att sökmotoroptimera ditt företags hemsida.

Transparent analys av vÄr
SEO-strategi

Hur ska vi kunna veta om vÄr SEO-strategi har lyckats om vi inte analyserar resultaten? VÄrt huvudmÄl Àr givetvis att ditt företags hemsida ska hamna pÄ plats nummer ett i Googles sökresultat, men pÄ vÀgen dit analyserar vi noga hur vÄr SEO-strategi fungerar för just ditt företag. Med rÀtt nyckelord och konkurrenskraftiga kampanjer tar vi ditt företag nÀrmare ökad omsÀttning.
Vi analyserar resultatet av vÄr datadrivna strategi och tillhandahÄller detaljerade rapporter. Med en överlÀgsen kommunikation och transparent rapportering kan Àven du följa resultaten. Den noggranna analysen av vÄr strategi innebÀr att vi kan fatta vÀl informerade marknadsbeslut inför de kommande stegen i ditt företags digitala marknadsföring. PÄ Webbempire anvÀnder vi oss av ledande analystjÀnster och rapporteringstjÀnster sÄsom Google Analytics.

Med en SEO-optimerad hemsida hamnar du pÄ plats nr 1
Som Sveriges ledande SEO-byrÄ hjÀlper vi ditt företag att hamna direkt framför alla potentiella kunders ögon nÀr de letar efter det som just du sÀljer. Googles algoritmer förÀndras stÀndigt och att hamna pÄ plats ett kan dÀrför vara svÄrt, speciellt om du vill behÄlla den. Med en SEO-optimerad hemsida kan du grabba tag om förstaplatsen och behÄlla den.

Vi följer noggrant alla Àndringar som Google implementerar sÄ att vi alltid ska kunna hÄlla vÄra SEO-strategier aktuella och relevanta.

Det Àr en vÀl vÀrd investering som kommer
att ge dig avkastning under mÄnga Är framöver.

VÄr unika SEO-strategi hjÀlper dig slÄ dina omsÀttningsmÄl
VÄr digitalbyrÄ sysslar med SEO i Göteborg, men vÄra kunder befinner sig i hela vÀrlden. Vi vÀxer konstant och utökar Webbempire med sÄvÀl passionerade anstÀllda som riktigt nöjda kunder. Om du vill anlita landets mest erfarna byrÄ för att optimera din hemsida och bli synliga för alla dina kunder, dÄ ska du kontakta oss. Vi kan ses över en kopp kaffe eller online för att diskutera hur en unik SEO-strategi kan se ut för just ditt företag. Inget företag Àr för stort och inget projekt för avancerat för Webbempire.
I vĂ„rt team arbetar prisbelönta marknadsförare som Ă€r experter pĂ„ sökmotoroptimering. Vi mĂ€ter vĂ„ra prestationer i vĂ„ra kunders resultat och framgĂ„ng. Unik SEO byrĂ„ i Göteborg, Sverige och vĂ€rlden som driver trafik, ökar konvertering, slĂ„r omsĂ€ttningsmĂ„l och ger optimal framgĂ„ng – det Ă€r vĂ„r melodi.

  

SEO Göteborg –
och i resten av Sverige

Det finns en lÄng rad fördelar med SEO-fokuserad marknadsföring. Vi arbetar med SEO i Göteborg samt resten av sverige och hjÀlper ditt företag att vÀlja ut de nyckelord som dina potentiella kunder söker pÄ. Vi optimerar din hemsida utefter dessa nyckelord och de kan Àven anvÀndas för digital marknadsföring i sociala medier och sökmotorer. Med en lÄngsiktig SEO-strategi kommer ditt företag att spara pengar och öka omsÀttningen.

 

 

SEO ?

Sökmotoroptimering Àr egentligen ingen hemlighet, och det rör sig inte heller om att försöka lura sökmotorerna. Vad man behöver Àr en grundlig förstÄelse av vad folk vill ha nÀr de söker, och var de vill ha det eller var de behöver det. Det Àr just för att det inte finns nÄgra hemligheter som SEO Àr sÄ svÄr att genomföra pÄ rÀtt sÀtt.

Dessutom Ă€ndras förutsĂ€ttningarna kontinuerligt. Kom ihĂ„g att det Ă€r inte vi som bestĂ€mmer reglerna, utan vi mĂ„ste anpassa oss till vad sökmotorerna krĂ€ver. Organisk sökning Ă€r den mest lönsamma marknadsföringskanalen som du kan hitta – under förutsĂ€ttning att du Ă€r beredd att  investera i den. 

Det finns mycket som pÄverkar hur vÀl du lyckas med din sökmotoroptimering. HÀr spelar till exempel tekniska faktorer en roll. De avser allt som pÄverkar hemsidans synbarhet och prestanda, och det sÀtt pÄ vilket sökmotorer kommer Ät hemsidan. Vi talar om indexering och webbrobotar, schema, sidhastighet, hemsidesstruktur och sökvÀgsstruktur och sÄ vidare.

Andra faktorer som spelar roll Ă€r ditt innehĂ„ll – bĂ„de det som syns för besökaren, sĂ„som text, bilder, video och ljud, och det som bara syns för sökmotorerna, sĂ„som HTML-taggar. Slutligen spelar Ă€ven det som hĂ€nder utanför din hemsida roll, eftersom detta hjĂ€lper till att bygga hemsidans relevans och publik. HĂ€r talar man om att bygga lĂ€nkar, marknadsföring pĂ„ sociala media, pay-per-click-reklam, recensioner och innehĂ„ll skapat av anvĂ€ndarna

Sveriges frÀmsta
SEO experter

FrÄn att vara en start till

Att vara ett online
företag

Börja

UpptÀcka
dina behov

UpprÀttande
MĂ„l

Effektivisering
Idéer

Tilldelar Tech Experter

Skapa Bilder

Bygga en kund Centric Project

Testning och förfining

Sista lanseringen

Tilldelar Tech Experter

Ditt Företag

15+

Myndighets
Projekt

60%

Klient
BibehÄllande

@ Webbempire, Vi lovar att överbrygga klyftan mellan dig och dina potentiella kunder genom att satsa pÄ din verksamhet online. Efter att ha hjÀlpt hundratals kunder att bygga framgÄngsrika företag har vi inte kÀnnetecknats av innovation och framgÄng.

 

 

Strategi


Traditionellt sett rörde sig SEO om att optimera hemsidan för sökmotorerna – hĂ€rav uttrycket sökmotoroptimering. NĂ€r vi idag talar om sökmotoroptimering Ă€r det egentligen mer frĂ„gan om att optimera för personer pĂ„ alla stĂ€llen dĂ€r ditt varumĂ€rke och ditt innehĂ„ll kan tĂ€nkas dyka upp. Av det följer att det rör sig om mer Ă€n att optimera för sökmotorer. Dock Ă€r optimering för sökmotorer oerhört viktigt!
Sökstrategier tvingar oss till att skapa upplevelser kopplade till ditt varumÀrke, och att anvÀnda sökresultatet till att bygga relevans. Forrester visade redan 2006 att 93% av nÀterfarenheterna började via en sökmotor. Det innebÀr att sökmotorer i realiteten Àr de bÀsta annonspelarna vi kan hitta för vÄra varumÀrken.
Dagens vĂ€rld Ă€r mobil, och vi gör allt mer pĂ„ vĂ„ra smartphones. Resultatet av detta Ă€r att sökmotorerna flyttar sig med oss nĂ€r vi rör pĂ„ oss. Enligt Google finns det fyra stora sökkriteria eller ”moments” som de kallar det: vetskap (jag vill veta), plats/stĂ€lle (jag vill ta mig till), aktivitet (jag vill göra) och inköp (jag vill köpa). Moderna SEO-strategier tvingar oss till att bli kreativa för att synas.
Ytterst rör sig SEO om att optimera för personer, inte för sökmotorer. InnehÄll skapas för personer, och inte enbart för att rankas högre pÄ resultatsidan. Med största sannolikhet kommer dina slutresultat att bli bÀttre om du sÀtter folk i centrum för dina innehÄllsstrategier.

Varför Àr google viktig?

Under 2018 ökade Google sin tidigare ledning över alla andra sökmotorer pĂ„ marknaden. Mer Ă€n 91% av alla sökningar runt om i vĂ€rlden gick via Google – antingen direkt (65%) eller sĂ„ via Googles andra tjĂ€nster (Images, YouTube och Maps). Varje dag görs 3,5 miljarder sökningar pĂ„ Google. Resten delas mellan bland andra Yahoo, Bing, Amazon och Facebook.
Google delar upp sin resultatsida i tvĂ„ delar, dĂ€r de övre fyra positionerna Ă€r betalda annonser, och resten Ă€r organiska sökresultat. En komplett digital marknadsföringsstrategi bör Ă€ven innefatta det som numera kallas SEM – sökmotormarknadsföring eller betald marknadsföring. Webbempire kan det hĂ€r, och hjĂ€lper gĂ€rna ditt företag i Göteborg och resten av landet med SEO, SEM och digital marknadsföringsstrategi.
Google mÀter vad man kallar SERPs CTR, vilket Àr ett förhÄllande mellan hur ofta en sökposition pÄ Google leder till att den som söker ocksÄ klickar pÄ lÀnken. I maj 2018 svarade de första 5 positionerna för cirka 65% av alla klickningar, och dÀr första platsen svarade för ungefÀr 30% av det totala antalet klickningar.
Vikten av att listas sÄ högt upp som möjligt vid en sökning pÄ Google kan alltsÄ inte nog betonas.
InnehÄll Àr viktigt
Utan innehÄll syns du inte. Om man tittar pÄ resultaten frÄn sökningar pÄ Google, visar det sig att genomsnittligt antal ord för ett resultat pÄ första sidan Àr ungefÀr 1900, och 60% av sökningarna Àr 4 ord eller lÀngre.
Content Marketing, eller innehÄllsmarknadsföring Àr ytterligare en del som bör ingÄ i en fullstÀndig digital marknadsföringsstrategi. Webbempire har lÄng erfarenhet med att hjÀlpa företag med innehÄllsmarknadsföring, SEO och digitala marknadsföringsstrategier. Vare sig ditt företag befinner sig i Göteborg eller i en annan del av landet kan vi bli din perfekta partner.
Google hÀvdar sjÀlva att man anvÀnder ungefÀr 200 olika faktorer nÀr man bedömer rangordning vid organisk sökning. De viktigaste faktorerna rör sig om sökvÀg, inkommande lÀnkar, syftet med ett sökord, hur innehÄllet Àr strukturerat, hur snabbt sidan laddas och diverse tekniska SEO-specifikationer som varierar beroende pÄ Àmnet.
ArbetssÀtt
Hur gĂ„r vi tillvĂ€ga nĂ€r vi bygger upp en SEO-strategi? Det man bör tĂ€nka pĂ„ Ă€r att SEO bör vara en del av en fullstĂ€ndig digital marknadsföringsstrategi. För grundlĂ€ggande SEO jobbar vi med en tre-stegsprocess, som kan göras sĂ„ lĂ„ng som du anser att du behöver den – till och med kontinuerlig.
Analys
Det Àr viktigt att förstÄ var du befinner dig i nulÀget. Har du blivit frustrerad över att du inte rankas högre Àn vad du gör? Du kanske redan har spenderat mycket pÄ SEO men ÀndÄ inte fÄtt det du förvÀntat dig, eller kanske har du plötsligt tappat plats utan nÄgon förklaring.
För bÀsta resultat behöver vi ha en förstÄelse av din mÄlgrupp och din mÄlgrupps sökbeteende. Vi genomför en analys av din hemsida för att fÄ en uppfattning om nulÀget. Detta innebÀr bland annat att vi kommer att titta pÄ lÀnkarna pÄ din hemsida och testa hur den fungerar. Vi kommer att gÄ igenom din kod och analysera ditt innehÄll. Vi kommer Àven att titta pÄ navigeringen pÄ hemsidan osv.
Givetvis kollar vi hur din nÀrvaro pÄ nÀtet ser ut, och jÀmför den med dina konkurrenters aktiviteter.
I slutÀndan kommer det att finnas en förstÄelse för dagslÀget, dÀr vi klart kan identifiera de omrÄden som du behöver jobba med.
ÅtgĂ€rdsplan
Baserat pÄ de resultat vÄr analys kommit fram till, kommer vi sedan att ge dig en rapport dÀr vi föreslÄr konkreta ÄtgÀrder, vars syfte Àr att förbÀttra din nuvarande situation. Tanken Àr att ge dig och ditt företag en förstÄelse över hur din hemsida fungerar just nu och hur den kan förbÀttras.
Vi kan genomföra dessa i samarbete med dig, men du kan Àven vÀlja att helt hantera det sjÀlv.
Rapportering
Som en kontinuerlig del av vÄrt arbete ser vi till att övervaka resultatet, och dela med oss detta till dig. Du kommer att se din position vid sökningar förbÀttras med tiden genom det arbete som utförts. Kom ihÄg att SEO sker kontinuerligt med tiden och att resultatet inte Àr omedelbart, sÄ det Àr viktigt att ocksÄ ha en kontinuerlig övervakning av resultaten. Resultaten indikerar om nÄgot behöver förÀndras, varvid vi Àr tillbaka i analyslÀget igen, eller om det Àr dags att gÄ vidare i SEO-strategin.
Mobil SEO
Har du en mobil SEO-strategi för din verksamhet? Om du inte har det kommer du att gÄ miste om en stor del potentiella kunder.
Faktum Àr att du kan fÄ ditt innehÄll indexerat utan att ha en mobilversion av hemsidan och utan att hemsidan Àr mobilvÀnlig, men du kommer att rankas lÀgre Àn mobil-vÀnliga hemsidor bÄde inom stationÀr sökning likvÀl som mobil sökning.
NÀr det gÀller sökningar frÄn mobiltelefoner och surfplattor stÄr Google för mer Àn 95% av alla sökningar. Koppla detta till det faktum att det sedan flera Är sker mer sökningar pÄ mobila enheter Àn pÄ stationÀra, sÄ Àr det viktigt att ha en mobil SEO-strategi.
LĂ€gg till detta det faktum att Google under 2018 rullade ut sitt ”mobile-first” index. I slutet av december 2018 meddelade Google att mer Ă€n hĂ€lften av sidorna som visas vid sökningar globalt Ă€r resultatet av att Google har indexerat detta innehĂ„ll baserat pĂ„ sin mobile-first-procedur.
Mobile-first innebÀr att mobilversionen av en hemsida frÄn Google sida anses som den primÀra versionen av hemsidan. Om mobilversionen och den stationÀra versionen av hemsidan Àr likvÀrdiga ska det teoretiskt inte ha nÄgon betydelse för hemsidans resultat i sökningar.
Skulle hemsidorna skilja sig behöver du se över ett antal olika omrÄden, sÄ att du inte plötsligt tappar din plats pÄ resultatsidan.
Webbempire kan hjÀlpa dig att analysera mobilversionen och hjÀlpa dig att fÄ ett konsekvent agerande gentemot Google, nÀr din hemsida flyttas över till mobile-first-indexering (de kommer normalt att meddela dig nÀr det sker). Vi tittar pÄ saker som innehÄll, strukturerade data, metadata, hreflang, verifiering i Googles sökkonsol, app-indexering, serverkapacitet och mer.
Mobila sökningar börjar fĂ„ högre betydelser inom specifika omrĂ„den ocksĂ„. Exempelvis driver mobilen sökningar innan köp. Google har visat att mobilsökningar för produktrecensioner har ökat med 35% pĂ„ 2 Ă„r och att folk har spenderat motsvarande 50 000 Ă„r av tittartid pĂ„ att titta pĂ„ videorecensioner. Mobilsökningar med ordet ”best” har ökat 80% pĂ„ 2 Ă„r.

 LÀnkanalys

Varför hjÀlper skapandet av lÀnkar ditt sökmotorresultat? Inom SEO Àr det hÀr en mycket viktig aspekt, och enligt Google sjÀlva Àr lÀnkar en av de tre viktigaste sakerna som pÄverkar hur man rankas vid sökning.
En lÀnk frÄn hemsida A till hemsida B visar sökmotorn att hemsida A litar pÄ hemsida B. För Google Àr förtroendet mycket viktigt, och ju mer trovÀrdig hemsidan som lÀnkar till din hemsida Àr, desto högre betydelse fÄr den hÀr externa lÀnken för din rangordning.
Relevant innehÄll liksom förtroendet för den domÀn du fÄr lÀnken frÄn Àr mycket viktiga.
Vad man ibland inte tÀnker pÄ Àr att du kanske inte vill att alla lÀnkar ska finnas heller. Det behövs en analys som kan avgöra om en lÀnk kommer frÄn en suspekt domÀn, eller kan vara ett hot. Om du inte hanterar dessa, kan du komma att rÄka ut för ÄtgÀrder frÄn Google som leder till att du tappar placeringar pÄ sökresultaten (plockas bort).
Webbempire har verktygen och metodiken att analysera och rekommendera ÄtgÀrder för ditt lÀnkbyggande.
 Konverteringsoptimering

Konverteringsoptimering börjar med att först definiera vilka konverteringsmÄlen Àr för en given webbsida eller app. Konvertering betyder inte samma sak inom alla branscher. KonverteringsmÄl inom e-handeln kan t.ex. vara försÀljning, prenumeration pÄ nyhetsbrev, medan konverteringsmÄl inom media kan t.ex. vara antal gÄnger en sida besöks eller en annons ses.
Sökord Àr viktiga, men man ska inte glömma att i slutÀndan vill du inte bara hamna högt pÄ resultatsidan, utan du vill att den trafik som genereras av sökningen ocksÄ konverteras till kunder. DÀrför kan sökordsoptimering vara missledande. Ett sökord kan ha hög sökvolym, men bara vara informativt. En klickning pÄ denna typ av sökning leder inte sÄ ofta till en konvertering.
Att se till att optimera för mer transaktionsrelaterade sökningar gör att man kan skapa mer innehÄll och fÄ mer kvalificerad trafik till sin hemsida.
Det gÀller att vara kreativ nÀr man bestÀmmer Àmne och sökord, och verkligen förstÄ hur personer söker det de letar efter.
Vanligtvis optimerar man först den del av konveteringstratten som har högst trafik eller som genererar störst antal konverteringar. Genom att fokusera hÀr kan man snabbare se resultaten och de har störst pÄverkan pÄ dina affÀrer
Webbempire kan hjÀlpa till med konverteringsoptimering pÄ flera olika sÀtt. Vi anvÀnder beprövade metoder och testmetoder för att analysera situationen och dÀrefter komma med lösningsförslag. Allt frÄn tester av landningssidan till att identifiera barriÀrer i din konverteringsprocess till optimering. Kontakta oss om din hemsida inte ger dig de konverteringar du önskar, sÄ kan vi hjÀlpa dig och ditt företag.
Lokal Sökning

Lokal SEO handlar om den process som gör att du optimerar din nÀrvaro pÄ nÀtet för att attrahera mer transaktioner frÄn relevanta lokala sökningar. De hÀr sökningarna sker pÄ Google och pÄ andra sökmotorer.
Det Àr viktigt att notera att i det hÀr lÀget handlar det inte bara om Google, Àven om Google Àr störst. Vi talar om Google, Bing, Yelp, Apple Maps osv.
Faktum Àr att 46% av alla Google-sökningar Àr lokala. Trots det har 56% av de lokala verksamheterna inte registrerat sig hos Google My Business.
Som med all SEO gÀller det att fÄ alla grundelement pÄ plats först. DÀrefter Àr den viktigaste delen av lokal SEO att registrera sig hos Google My Business och Bing Places (minst).
DĂ€refter gĂ€ller att se till att man bygger lokala referenser, som allmĂ€nt kallas NAP (namn, adress, telefonnummer). NAP har betydelse sĂ„vĂ€l för Googles ”snack-pack”-resultat som organiska sökresultat. Google ”snack-pack” Ă€r de 3 högst rankade resultaten kopplade till en karta som syns i vissa av resultaten vid organiska sökningar pĂ„ Google.
LĂ€nkbyggnad Ă€r lika viktig hos lokala hemsidor som för de generella hemsidorna. Faktum Ă€r att det Ă€r den nĂ€st viktigaste faktorn för ”snack-pack”.
Efter detta behöver man arbeta med recensioner och annan fortlöpande verksamhet.
Om du har aktiviteter i Göteborg eller andra delar av landet sÄ kan Webbempire hjÀlpa dig och ditt företag att komma högt upp pÄ lokala sökningar och dÀrmed placera dig mycket bÀttre Àn 99% av dina konkurrenter.
Webbempire
Webbempire Àr mer Àn ett företag som konstruerar en hemsida. FullstÀndiga nÀtstrategier omfattar flera marknadsplaner och metoder, samtidigt som det hjÀlper till att bygga en utökad nÀrvaro av ditt varumÀrke pÄ nÀtet och maximerar ditt inflytande. Dina kunder Àr lika unika som ditt varumÀrke, och deras upplevelse kan inte optimeras genom nÄgot typ av standardtema och CMS.
Vi tillhandahÄller tjÀnster utöver SEO och dÀrför har vi ett team av högt kvalificerade medarbetare med kunskaper som strÀcker sig mellan allt frÄn grafisk design, programmering, marknadsföring till copywriting.
Webbempire lÀr kÀnna dig och ditt varumÀrke och kan erbjuda en mer komplett och effektiv produkt och tjÀnst.

FAQ

FAQ

Vad betyder SEO?

Vad Ă€r SEO = sökmotoroptimering. PĂ„ engelska kallas ocksĂ„ “Sökmotoroptimering” en disciplin inom marknadsföring online, som tjĂ€nar till att hitta innehĂ„llet och webbplatserna i den organiska sökmotorrankningen i sökresultaten pĂ„ de bĂ€sta platserna, dĂ€r de flesta sökmotoranvĂ€ndare genererar klick och dĂ€rmed trafik (webbplatsbesök) för att generera.

Hur fungerar SEO?

OnPage Optimization (webbplats Àr optimerad) och OffPage Optimization (ÄtgÀrder utanför webbplatsen) i sökmotoroptimering (SEO) sÀkerstÀller att en webbplats finns bÀttre i sökmotorer som Google eller Bing, vilket i slutÀndan ger fler besökare till din egen webbplats.

Hur viktig Àr SEO?

SEO Àr mycket viktigt att lÀsas, betygsÀttas och indexeras av sökmotorerna med bra innehÄll. UtvÀrderingen av sökmotorns innehÄll (innehÄll) spelar en viktig roll för att gÄ vidare i sökresultaten.

Vad gör du med SEO?

SEO (Search Engine Optimization) betyder ÄtgÀrder pÄ en webbplats som hjÀlper dig att förbÀttra din position i sökresultaten. De mest kÀnda Àr sÄ kallade on-page optimerings, en webbplats Àr optimerad och off-side optimering, alla ÄtgÀrder utanför en webbplats.

Varför SEO-optimering?

SÄ att du inte hittas pÄ sidan 12 i sökresultaten, Àr det nödvÀndigt att hantera sökmotoroptimering och att göra SEO-optimering.
Det finns vanligtvis följande omrÄden:

  • Nyckelord: Analys och utveckling av sökordsstrategier
  • Teknisk SEO: teknisk optimering som sidhastighet, genomsökning och indexering
  • OnPage-optimering: struktur, innehĂ„ll, metadata
  • Offpage-optimering: bakĂ„tlĂ€nkar, sociala medier, bloggar, forum
Vad Àr mÄlet med SEO?

MÄlet med sökmotoroptimering Àr att placera en webbplats för ett eller flera specifika sökord i en sökmotors positioner / rangordningar sÄ högt som möjligt, för mer synlighet och uppmÀrksamhet, sÄ att anvÀndare klickar pÄ exakt detta sökresultat.

Hur lÄng tid Àr SEO?

Information om detta kan inte ges som en filt eftersom resultaten kan bero pÄ mÄnga faktorer, till exempel: konkurrenskraft i en bransch, historia och plats pÄ webbplatsen, budget och faktorernas uthÄllighet. För att fÄ en kÀnsla för det mÄste du förstÄ hur optimering av sökmotorer fungerar och ha erfarenhet som SEO-expert.

Vad Àr SEO-nyckelord?

Nyckelord, Àven kÀnda som nyckelord, Àr hörnstenarna i SEO. Utan rÀtt nyckelord pÄ en webbplats fungerar inte sökmotoroptimering för personer som söker information, produkter eller tjÀnster i sökmotorer, ange vissa söktermer i sökmasken med sin sökfrÄga och sökmotorn ger sedan rÀtt resultat.

Vem drar nytta av SEO?

Webbplatsoperatörer, företagare och Àgare av företag som erbjuder viss information, produkter eller tjÀnster och som vill hittas via sökmotorer för att fÄ kunderna drar nytta av. Detta kan i princip vara ett lokalt företag eller en webbutik, med SEO kan du dra besökare till ditt eget företag mycket bra.

Hur mycket kostar SEO?

Det Àr annorlunda, med byrÄer Àr SEO-paket vanligtvis mellan 1 000 euro och 10 000 euro per mÄnad och innehÄller vissa timliga kontingenter eller kompletta paket för optimering pÄ sidan och off-page.